De echte Italiaanse koffie

Lavazza | Stand ###
www.lavazza-nederland.nl

Meer dan 100 jaar geleden ontdekte Luigi Lavazza (1859-1949) de kunst van het melangeren door koffiebonen uit verschillende herkomstgebieden zorgvuldig te selecteren en te combineren. Nog steeds drukt Lavazza op deze manier zijn stempel, wat steeds weer resulteert in unieke melanges en uiteindelijk de authentieke Italiaanse koffie.

Bluespresso BV is officieel distributeur voor de horeca en klein zakelijke markt van Lavazza koffie in Nederland en België. Ook de machines van o.a. Wega en Franke behoren tot het assortiment. Met deze combinatie biedt Bluespresso het beste van twee werelden: de echte Italiaanse kwaliteitskoffie en geavanceerde koffiemachines. Om deze twee onderdelen naadloos op elkaar af te stemmen, besteden Bluespresso en Lavazza veel aandacht aan de laatste stap naar uw ultieme koffiebeleving: de bereiding.

Lavazza Training Centers

Lavazza wordt wereldwijd geroemd om zijn uitmuntende koffiekwaliteit en zet alle zeilen bij om deze beroemde constante kwaliteit te garanderen. Een belangrijke reden om een tweede koffie te bestellen, is immers de kwaliteit van de eerste. Een cruciaal deel van deze kwaliteit wordt bepaald door de bereiding. De juiste kennis en ervaring zijn hierin essentiële factoren. Vanuit deze gedachte en als onderdeel van de service is 25 jaar geleden het Lavazza Training Center ontstaan. In die tijd is Lavazza met circa 60 trainingscentra uitgegroeid tot het grootste opleidingsinstituut ter wereld op het gebied van koffie. Drie van deze trainingscentra bevinden zich in Nederland: Oostzaan, Oosterwolde en Breda. Samen zijn de locaties goed voor de training van zo’n 2.500 horecaprofessionals per jaar onder leiding van een SCA-gecertificeerde barista.

De juiste knowhow voor de juiste bereiding

Werken in de horeca wordt vaak gezien als tijdelijk of bijbaan. Werknemers komen en gaan waardoor de continuïteit van de vakkennis en ervaring op de tocht staat. Gestuntel in de bediening, gebrekkige gastvrijheid, lang wachten of een matige kop koffie. Voor menig horecazaak zijn het alledaagse uitdagingen. Een stukje ontzorging op het gebied van koffie en opleiding opent perspectief. In elk Lavazza Training Center beschikken de baristi in spé over geavanceerde espressomachines, grind-on-demand koffiemolens en de laatste barista snufjes. Alle benodigdheden om de perfecte espresso, cappuccino en nieuwe koffie-innovaties te leren maken. Om ook na de training de kwaliteit te garanderen, worden onze klanten steekproefsgewijs bezocht door onze Quality Managers. Ter plaatse wordt gekeken of de machines goed staan afgesteld en of medewerkers op de juiste wijze uitvoeren wat zij hebben geleerd.

De dynamische wereld van koffie

Sinds jaar en dag staan Nederlanders in de mondiale top 5 van landen met de hoogste koffieconsumptie. Alleen Scandinaviërs, met uitzondering van Zweden, drinken meer koffie terwijl Italianen, tegen de verwachting in, buiten de top 10 vallen. Hoewel in Nederland de koffiecultuur een blijvertje is, verandert het koffielandschap voortdurend. Steeds met het oog op verbetering. Zo heeft het oude vertrouwde filterkoffiezetapparaat plaatsgemaakt voor high-end espressomachines en serveert het overgrote deel van de horeca inmiddels een ruime keuze aan koffiebereidingen van verse bonen die ‘on demand’ worden gemalen. Desalniettemin heeft de toegenomen vraag naar diversiteit van koffie en zetmethoden ondertussen gezorgd voor een sterke opleving van de filterkoffie in de vorm van slow coffee. Belangrijke facetten die met name de laatste jaren in ontwikkeling zijn, zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid en duurzaamheid. Parallel aan de toename van het maatschappelijke verantwoordelijkheidsgevoel is een duidelijke stijging te zien in de vraag naar gecertificeerde, duurzame en biologische koffie. Het biologische segment groeide de afgelopen jaren van niche naar een volwaardige markt. Zo ook het aanbod van biologische koffie, zoals de verfijnde premium organic blend van Lavazza: Alteco. Alteco betekent ‘hoogte’ in het Esperanto en ontleent zijn naam aan de bergtoppen in Centraal-Amerika, waar de Arabica van deze koffie groeit. Gecombineerd met een selectie van diverse Robusta, afkomstig uit nog ongerepte natuurgebieden, vormt de Alteco een biologische koffie die volledig in het teken staat van duurzame landbouw, het ecosysteem en maatschappelijke ontwikkeling. Alle bonen zijn afkomstig van plantages waar biologische landbouw wordt beoefend én waar de principes van ecologische duurzaamheid volgens de UTZ-normen worden gerespecteerd.

Bekijk meer

Schrijf je in als exposant!

Schrijf je in als exposant!

Staat u ook samen met circa 200 andere exposanten op de 12e editie van de Noord-Hollandse Horecabeurs? Schrijf u uiterlijk 11 november 2022 in met een eigen foodtruck, als exposant, subsponsor of hoofdsponsor! Op 27 en 28 maart 2023 staan vier actuele...

Lees meer
De vier thema’s in 2023

De vier thema’s in 2023

Na 11 succesvolle edities van de Noord-Hollandse Horecabeurs is het tijd om de boel op te frissen. Voor de 12e editie in 2023 introduceren we vol trots ons nieuwe logo en huisstijl. Het afwisselende logo verandert mee met de vier actuele horecagerelateerde thema's,...

Lees meer
Gewone jongens, bijzondere service

Gewone jongens, bijzondere service

Er wordt wel eens gevraagd wat de business strategie van VHC Jongens is. Dan moeten we altijd een beetje lachen. ‘We zeggen gewoon geen nee,’ is dan ons simpele antwoord. U als horecaondernemer weet dat een zaak valt óf staat bij tevreden klanten en dat geldt ook voor...

Lees meer